El ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, ha presentat aquest divendres el nou banc de productes de suport per a les persones amb dependència. L’espai s’ha ubicat en una sala cedida per l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell i ofereix productes per a persones amb discapacitat, persones grans i tot tipus de persones en situació de dependència.
Aquest espai forma part del servei d’assessorament i subministrament de productes de suport, que ja compta amb el pis mostra de productes de suport que es va inaugurar a l’edifici Clara Rabassa. El banc presentat avui reuneix tots aquells materials de segona mà que se cedeixen en préstec a persones en situació de dependència.
En aquest sentit, la coordinadora del Servei d’Atenció Domiciliària, Teresa Llimós, ha explicat que es compta amb productes diversos com cadires de dutxa, llits articulats, caminadors, crosses o grues, entre molts d’altres.
Així mateix, una de les vies de distribució dels materials és a través del SAD, que en les avaluacions als usuaris que necessiten suport també avaluen si cal algun producte d’ajuda tècnica. En aquest sentit, Espot ha assegurat que no es tracta d’un subministrament per a tothom, ja que són les ortopèdies les que subministren aquests productes, sinó que és per a persones que ho necessitin particularment, i que tinguin una manca de recursos que els impedeixi l’accés a aquests productes.
D’altra banda, Espot ha recordat que aquest banc de productes de suport és una necessitat social recollida a la Llei de serveis socials i sociosanitaris.
Pel que fa a la procedència dels productes, el banc s’abasteix principalment de donacions, i per això Llimós ha demanat que les famílies que tinguin productes de suport en bon estat en desús, els puguin donar perquè tinguin una segona utilitat.
Fins ara el servei de subministrament es prestava, però no tenia un local on agrupar tots els materials i per tant la seva gestió era més difícil. Gràcies a la tasca d’inclusió que està duent a terme l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell, que fa que serveis que fins ara es feien a l’escola ara es facin a la comunitat, s’han alliberat espais al centre i s’ha pogut cedir la sala del banc de productes de suport. A més, els usuaris de Xeridell han estat els encarregats d’arreglar i decorar l’espai i seran qui s’encarregarà del seu manteniment.