La tercera edició del projecte solidari Art Cru Andorra ha permès recaptar 2.780 €. El xec lliurat a Maria Pilar Díez, presidenta de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell, correspon a les vendes de les capses il·lustrades per persones ateses a la Fundació, que es podien trobar a la venda als grans magatzems Pyrénées i al Museu Carmen Thyssen Andorra durant tot el període nadalenc.
Per a aquesta edició es va decidir fer coincidir l’inici de la comercialització de les capses amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el 3 de desembre. Com en les passades edicions, el preu de venda era de 25 €, dels quals 5 s’han destinat a la Fundació per tal que pugui seguir fent la seva tasca vers les persones amb discapacitat intel·lectual del país. Se n’han venut en total 556.
L’acte de lliurament ha servit també per agrair de nou la implicació de les persones ateses a la Fundació en proposar les il·lustracions per a la tapa de les capses, que enguany han estat 52. També s’ha aprofitat per felicitar els guanyadors, Albert Canut i Sergi Perez. Maria Pilar Díez s’ha mostrat molt satisfeta de la continuació d’aquest projecte solidari amb Pyrénées i el Museu Carmen Thyssen, i ha insistit en el fet que “poder proposar a la població projectes d’aquest caire amb empreses referents del nostre teixit econòmic i cultural és una gran oportunitat per visibilitzar la discapacitat intel·lectual al nostre país.”
El director de màrqueting de Pyrénées Andorra, Àngel Alonso, per la seva banda, ha recordat que “és imprescindible fer costat a tots els col·lectius i sempre estem en recerca d’accions i projectes que sumen per a nosaltres, com a empresa però abans de tot com a societat.” Ha recordat que aquest projecte és iniciativa de l’equip de la secció d’alimentació i que sense la gran col·laboració entre tots els implicats, començant per Mel i Torrons Alemany i el Museu Carmen Thyssen Andorra, no seria possible posar a la venda, cada any des del 2019, aquestes capses que són el millor regal solidari per a les festes. Ha donat les gràcies també a MoraBanc, que col·labora molt activament des de l’inici de la iniciativa i que permet fer que aquest projecte segueixi any rere any.
Finalment, la cap de projectes del Museu Thyssen, Teresa Areny, ha agraït la col·laboració de totes les parts implicades en el projecte i ha lloat el fet que “a part de ser un projecte amb una immensa vocació social i inclusiva, és una gran oportunitat d’apropar també l’art i la creació a la ciutadania. És un projecte amb un significat múltiple i de gran valor.” També han participat a l’acte la consellera de Grup Pyrénées, Cristina Urbiola, i el director general de l’empresa, Sergio Romero.